يزدفردا "طرح سهميه بندي سوخت كه با هدف اصلاح الگوي مصرف بنزين در كشور و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه ملي به اجرا درآمد در استان يزد روزانه 123 هزار ليتر در مصرف بنزين صرفه جوئي به همراه داشته است .

به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد "مدير كل دفتر فني استانداري در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب افزود: از ابتداي سهيمه بندي سوخت تاكنون بالغ بر 8 ميليون و 494 هزار ليتر در مصرف بنزين استان صرفه جوئي شده است. مهد ي سالاري نقش اجرايي استان در ارتباط با بحث سوخت را يادآور شد و گفت : يزد در مقايسه با ساير استان هاي كشور به دليل اطلاع رساني مناسب مشكل خاصي نداشت وي اضافه كرد : از 174 هزار و 52 عدد كارت هوشمند سوخت خودرو كه وارد استان يزد شده تعداد 159 هزار و 207 كارت توزيع گرديده و 473 كارت در شرف توزيع مي باشد . وي ادامه داد : 11 هزار و 603 كارت سوخت به دلايل متعدد از جمله فرسودگي خودرو عودت داده شده و مابقي كارت ها به دليل اشتباه بودن آدرس در پست معطل است .




وي همچنين گفت : تعداد 213 هزار و 160 كارت سوخت موتور سيكلت دراستان يزد توزيع شده است و سه مركز پستي امام خميني ، شريعتي و قاسم آباد خدمات ويژه را در ارتباط با طرح سهميه بندي سوخت ارائه مي دهند .

سالاري گفت : همزمان با اجراي طرح بخشي از مشاغل مردمي و دولتي دراستان كه بامشكل كمبود سوخت مواجه بودند شناسايي و براي افزايش سهميه از طريق سايت تبصره 13 معرفي شدند.

وي افزود در بخش دولتي خودروهايي كه در مصرف سوخت مشكل داشتند در سايت تبصره 13 ثبت نام و قرار شد سهميه خودروهاي عملياتي از 10 به 20 ليتر ، خودروهاي استيجاري بخش دولتي علاوه بر سهميه سه ليتري كه داشتند 10 ليتر اضافه شود همچنين موتور سيكلت هايي كه كار خدماتي انجام مي دهند از 1 به 2 ليتر وسهميه آمبولانس ها به 25ليتر افزايش يابد .

وي گفت : براي كساني كه كارتشان مفقود شده به محض باطل شدن كارت سهميه دراختيارشان قرار مي گيرد و در اين خصوص روزانه بالغ بر 16000 ليتر سهميه براي استان منظور شده است ، سالاري با اشاره به تاثير اجراي طرح سهميه بندي سوخت دركاهش خسارات جاني و مالي ناشي از تصادفات گفت: درتيرماه و مرداد ماه امسال تصادفات سطح استان به ترتيب 5/5% و 2/18% كاهش پيدا كرده است . وي تعداد تصادفات استان درمرداد ماه امسال را يكهزار و 60 مورد ذكر كرد و گفت : ازاين رقم 855 فقره درون شهري و 205 فقره برون شهري بوده كه ميزان كاهش آن ها به ترتيب 4/20درصد و 6/7 درصد مي باشد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا